November 2016, časť piata - Beppu

Beppu je kúpeľné mestečko na východe Kjúšú s množstvom horúcich termálnych prameňov (onsen). Pred stanicou upúta dosť uletená socha muža, ktorý pomohol spropagovať Beppu ako turistickú lokalitu. Ubytovaní sme boli v určite najzaujímavejšom hoteli za celý náš výlet. Izby pomenované podľa mesiacov v roku a úplne klasický japonský štýl, cítil som sa tam ako v minulosti.

"Plešatý strýko, ktorý miloval deti"

Moja izba a batožina, s ktorou som cestoval

Spoločenská miestnosť v našom hoteli

V Beppu sme dosiahli polovicu celého nášho pobytu. Bol čas na chvíľu si oddýchnuť a usporiadať všetky zážitky... Ale čas nás tlačil aj tu a keď sme chceli aj niečo vidieť, museli sme sa znova pohnúť. Po akváriu a morských živočíchoch v Kagošime nás v Beppu zlákali opičky. Iba 5 kilometrov od nášho hotela, mysleli sme - pohoda, to dáme aj pešo. Ale únava z neustáleho balenia a presúvania ma dohnala a posledné metre prechádzky po morskom pobreží na chodníku vedľa diaľnice som sa musel naozaj prekonávať.

Byť 2,6 metra nad morom nie je veľmi dobré, keď príce cunami...

Keď opička ukáže, musíš nasledovať

Pozemná lanovka, ktorá nás vyviezla

Japonské makaky

Takasakiyama je opičí park, ktorý je domovom asi 1500 japonských makakov rozdelených do dvoch skupín po 700-800 jedincov. Pravidlá parku zahŕňali opice nekŕmiť, nechytať a snažiť sa nepozerať sa im do očí, lebo ich môžete vyprovokovať. Po tom, čo sme stihli jeden z posledných vstupov do parku a vyviezli sme sa v malej pozemnej lanovke asi 50 metrov, vstúpili sme do opičieho kráľovstva. 

Opice kam sa pozrieš

Opičie rodinky

Čas kŕmenia

Neviem, čo som si predstavoval pod pojmom "opičí park", ale scénu ako vystupujeme z lanovky, odvšadiaľ sa ozýva neustály škrekot a opice prišli na svojich "hostí" sliediť zo všetkých možných pozícií, nikdy nezabudnem. Opice síce drzé neboli a neposkakovali po nás, ale aj tak mi pri prechádzke medzi stovkami opíc nebolo všetko jedno a čakal som, kedy mi jedna pristane na hlave. Po parku chodili ošetrovatelia, ktorí po nich zbierali exkrementy a boli sme aj svedkami obrovského opičieho behu a útoku na vozík s jedlom. Myslím, že to boli sladké zemiaky, čím sa opice hostili.

Z parku do hotela sme už išli našťastie autobusom a napriek tomu, že sme len tipovali ako a koľko za cestu zaplatiť, autobusár bol z nás ešte viac zmätený ako my. V buse boli totiž dve mašinky, jedna na rozmieňanie bankoviek na drobné a druhá na samotné platenie v minciach. Čiže niektorí z nás si iba zamenili :)

Cestou na hotel sme sa zastavili ešte najesť (bol som riadne vyhladovaný) a nakúpiť v miestnom obchodnom centre. Dali sme si na večeru takzvaný omuraisu, čo je ryža v omelete s hovädzím mäsom a kečupovou omáčkou. Chutilo fakt dobre.

Omuraisu fast-food

Japonci sa nepýtajú "prečo", ale "prečo nie?"

Zásoby na cestu: voda, čaj, omeleta v žemli, čokoládový praclík, banán a čipsy


Beppu ukončilo náš pobyt na Kjúšú, nestihli sme síce napríklad Nagasaki, ale už naším ďalším cieľom bola Hirošima.

Keďže fotky nestačia, pridávam aj video z opičieho pekla v Beppu. 

Pokračovanie v šiestej časti - Hiroshima.


Komentáre